Magneti Marelli: pierwsze sponsorowane zwycięstwo w IZOD IndyCar Series dzięki Simonowi Pagenaud z drużyny Schmidt Peterson Motorsports
Francuz zatriumfował w drugim wyścigu na torze IZOD Indycar Series w Belle Isle, Detroit. To zwycięstwo przypieczętowuje obecność Magneti Marelli w roku 2013 w sporcie motorowym na poziomie międzynarodowym: z technologiami i rozwiązaniami w mistrzostwach samochodowych w Stanach Zjednoczonych i w Chinach, jak również na historycznie najważniejszych wydarzeniach, takich jak Formuła 1, MotoGP, SBK, WRC, WTCC, GP2 oraz GP3 Series.
Simon Pagenaud, główny kierowca drużyny Schmidt Peterson Motorsports, sponsorowany przez Magneti Marelli, ostatniej niedzieli wygrał drugi wyścig na torze Belle Isle (Detroit) w wyścigach IZOD IndyCar Series. Jest to pierwsze zwycięstwo Simona Pagenaud i drużyny Schmidt Peterson w IZOD Indycar Series, a także pierwszy sukces Magneti Marelli, jako sponsora drużyny i równocześnie dostawcy technologii.
Magneti Marelli Motorsport dostarcza technologię układu przeniesienia napędu oraz komponenty paliwowe różnym drużynom biorącym udział w IZOD IndyCar Series i jest technologicznym partnerem Honda Perfomance Development (HPD). Magneti Marelli jest sponsorem technicznym drużyny Schmidt Peterson Motorsports, a logo MM jest obecne i widoczne na bokach i na przodzie samochodu Pagenaud.
Partnerstwo z drużyną Schmidt Peterson Motorsports jest częścią polityki strategicznej obecności Magneti Marelli w międzynarodowym sporcie motorowym, w formie laboratorium technologicznego i inkubatora dla rozwoju nowych technologii i rozwiązań o możliwym zastosowaniu w samochodach seryjnych, napędzaniu i inspirowaniu nowych ekologicznych rozwiązań i „polityki zrównoważonego rozwoju”.
Magneti Marelli Motorsport 2013
W sezonie 2013, który jest obecnie w trakcie, Magneti Marelli dalej rozszerza swoją obecność, jako dostawca strategicznych systemów i komponentów dla głównych drużyn w najważniejszych na świecie konkursach samochodowych.
W Formule 1 wszystkie pojazdy korzystają z wtryskiwaczy dostosowanych do ich potrzeb przez Magneti Marelli Motorsport. Magneti Marelli kontynuuje również w tym sezonie zaopatrywanie głównych drużyn F1 w system KERS (system odzyskiwania energii kinetycznej) z hamowania, do którego produkuje podstawowe komponenty. Wyścigowy system telemetryczny WI-FI V2X, testowany po raz pierwszy w roku 2012, jest wykorzystywany w sezonie 2013 do przekazywania informacji z samochodu do pitów.
W porównaniu do tradycyjnych narzędzi telemetrycznych, technologia ta pozwala na dzielenie się większą ilością informacji pomiędzy samochodem, pitami i technikami w czasie rzeczywistym, umożliwia także transmisję głosu pomiędzy kierowcą i drużyną.
Oprócz tego systemu, Magneti Marelli dostarcza również różnym drużynom F1 cewki zapłonowe, pompy paliwa, czujniki i alternatory i inne.
Co się tyczy F1, Magneti Marelli pracuje nad dalszym rozwojem systemu dwukierunkowej transmisji danych WI-FI V2X z pojazdu do infrastruktury, który posiada nawet opcję wysyłania filmów wideo o wysokiej rozdzielczości HD. Sezon 2014 będzie wyzwaniem w zakresie systemów paliwowych Formuły 1. Magneti Marelli Motorsport obecnie testuje wtryskiwacze i pompy do silników GDI z ciśnieniem paliwa do 500 barów. Magneti Marelli oferuje również wysokoenergetyczne cewki zapłonowe WN dla silników turbo oraz elektroniczne jednostki sterowania (ECU) do kontrolowania wtryskiwaczy GDI i zapłonu cewkowego WN, które będą wykorzystywały nową elektryczną multi-napięciową architekturę systemu.
Jako część Le Mans Prototypes (LMP) Championship, główne drużyny stosują telemetrię, systemy zdobywania danych i narzędzia analityczne Wintax, dostarczane przez Magneti Marelli. W oczekiwaniu na zmiany w przepisach, których wejście w życie jest zaplanowane na 2014 r., Magneti Marelli rozwija również system ERS (system odzyskiwania energii) dla LMP, który łączy w sobie technologię KERS (system odzyskiwania energii kinetycznej) z technologią HERS (system odzyskiwania energii cieplnej).
Co się tyczy serii FIA GP2 i GP3, Magneti Marelli zaopatruje wszystkie drużyny w kompletny system kontroli silnika, pobudzaną elektrycznie transmisję i system zdobywania danych z oprogramowaniem Wintax.
Przechodząc do rajdów, Magneti Marelli jest oficjalnym dostawcą drużyny Citroën w WRC (World Rally Championship). Pośród różnych produktów wykorzystywanych przez Citroën DS3 WRC, warto wspomnieć elektroniczną jednostkę sterowania silnikiem i moduły zdobywania danych, łącznie z oprogramowaniem Wintax. Kontynuując zaopatrywanie dla WRC, Magneti Marelli rozwinęło już szereg wtryskiwaczy GDI (wysokociśnieniowych) dla wyścigów.
Magneti Marelli dostarcza również komponenty dla elektronicznego systemu sterowania samochodem dla Skody, która bierze udział w ERC (European Rally Challenge) Fabią Super 2000 oraz dla PSA Group, dla samochodów wykorzystywanych w różnych rajdach na poziomie międzynarodowym.
Magneti Marelli jest obecne w Chinach w CTCC (China Touring Car Championship) z rejestratorem danych wybranym przez FASC (Federation of Automobile Sports of the People's Republic of China) i wmontowanym do wszystkich samochodów biorących udział w mistrzostwach w celu analizy, zbilansowania osiągów i zgodności z przepisami.
System zdobywania danych był również zaadoptowany w tych samych celach w WTCC (World Touring Car Championship), WRC, ADAC GT, GT1/GT3 i we włoskich mistrzostwach GT.
W Stanach Zjednoczonych Magneti Marelli dostarcza komponenty do zapłonu oraz komponenty paliwowe w mistrzostwach IZOD IndyCar Series, na których podpisano również partnerstwo techniczne z Honda Performance Development (HPD), celem którego jest rozwój komponentów układu przeniesienia napędu dla zastosowania w mistrzostwach IZOD IndyCar Series, dla których HPD produkuje, przygotowuje i rozwija silnik Honda V6 turbo HI13RT z bezpośrednim wtryskiem. Porozumienie wzywa Magneti Marelli i HPD do rozszerzenia programu w celu włączenia w obręb partnerstwa technicznego innych, wysokiej jakości zawodów sportu motorowego, takich jak np. WEC (World Endurance Championship) i North American Road Racing, które od 2014 r. połączą American Le Mans Series z Grand-Am Championship.
Kontynuując działalność w sezonie 2013 w IZOD IndyCar Series, Magneti Marelli sponsoruje i wspiera technologicznie drużynę Schmidt Peterson HP Motorsports (SPM), a szczególnie nr 77 Simona Pagenaud.
W American Championship NHRA (National Hot Rod Association), Magneti Marelli wraz z Mopar sponsoruje Dodge Charger R/T dragster, prowadzony przez Matta Hagana z drużyny Don Schumacher Racing, aktualnie znajdujący się na szczycie mistrzostw.
Co się tyczy jazdy na motorze, Magneti Marelli oferuje wszystkim drużynom MotoGP™ opcję zamontowania Systemu Elektronicznego Sterowania w motocyklach, zawierającego jednostkę sterowania silnikiem (ECU) i podwozie z wbudowanym rejestratorem danych, jak również strategiczne narzędzia do precyzyjnego dostrajania stabilności pojazdy i analizy danych, deskę rozdzielczą, panel sterowania na kierownicy i platformę inercyjną dla sterowania dynamicznością i stabilnością motocykla. Magneti Marelli jest również trzeci rok z rzędu bezpośrednio zaangażowane we współpracę z Federation (FIM) w zakresie dostarczania regulatorów ciśnienia do wszystkich drużyn MotoGP™ w celu zapewnienia osiągów i zgodności z przepisami poprzez odpowiednią certyfikację elementu w obrębie ustalonych limitów.
Ponownie dla MotoGP™ Magneti Marelli Motorsport jest dostawcą Yamahy i Ducati w zakresie kluczowych komponentów, takich jak elektroniczne jednostki sterowania sinikiem, systemy zdobywania danych, cewki zapłonowe, wtryskiwacze, alternatory i regulatory ciśnienia.
W World Superbike Championship (WSBK) Magneti Marelli zaopatruje drużynę Kawasaki w jednostki sterowania silnikiem, systemy zdobywania danych, deski rozdzielcze, jak również platformy inercyjne, stosowane do określenia stopnia nachylenia motocyklu. Co się tyczy Ducati, wkład Magneti Marelli jest znaczący ze względu na dostarczanie jednostek elektronicznego sterowania silnikiem z wbudowanym systemem zdobywania danych. Komponenty Magneti Marelli są również wmontowywane w systemy Aprilia.
Magneti Marelli Motorsport Components i sterowanie silnikiem ECU dla World Supersport Championship i w amerykańskich mistrzostwach AMA SUPERBIKE, gdzie Magneti Marelli dostarcza jednostki sterowania silnikiem, moduły elektroniczne i komponenty drużynom Yamaha, Suzuki i KTM.
Z przyjemnością informujemy, że przenieśliśmy się pod nowy adres, aby jeszcze lepiej służyć Państwu aktualnymi informacjami oraz nowoczesnym wyglądem.Obecna strona zostanie niedługo wyłączona, więc prosimy o przejście na nową stronę, dostępną pod adresem:
https://magnetimarelli-parts-and-services.pl
Dziękujemy za zaufanie i zapraszamy do odwiedzin!