Magneti Marelli, za pośrednictwem spółki zależnej Automotive Lighting, a China South Industries Group Corporation (CSI), za pośrednictwem spółki zależnej Hubei Huazhong Photoelectric Science and Technology Ltd., podpisały umowę typu joint venture, której celem jest produkcja w Chinach reflektorów i lamp samochodowych.
Spółka, nosząca nazwę Hubei Huazhong Magneti Marelli Automotive Lighting Co. Ltd., będzie miała swoją siedzibę w Xiaogan (prowincja Hubei), w odległości ok. 60 km od Wuhan. Przewiduje się, że zakład rozpocznie działalność produkcyjną w pierwszym kwartale 2015 roku. Docelowo osiągnie zdolność produkcyjną na poziomie ok. 5 milionów jednostek rocznie przy zatrudnieniu ponad 800 osób. Przewidywana inwestycja to ok. 40 milionów Euro łącznie.
CSI to jeden z największych koncernów chińskich (z obrotami rocznymi na poziomie 360 miliardów Euro) o szerokim obszarze działania – od samochodów po motocykle, od obrony po energię. W jego strukturach znajduje się także China Changan Automotive Group (CCAG), strategiczny partner największych producentów na chińskim rynku samochodowym takich, jak: Ford, Mazda, Suzuki, PSA, Mitsubishi. Huazhong Photoelectric, spółka zależna w strukturach CSI, która zawarła umowę z Magneti Marelli Automotive Lighting, już dzisiaj dostarcza części i układy do systemów oświetlenia odbiorcom na chińskim rynku motoryzacyjnym.
Nowa firma oferować będzie pełną gamę produktów oświetlenia samochodowego: reflektory halogenowe, ksenonowe, LED i pozostałe. Produkcja będzie skierowana przede wszystkim do pojazdów produkowanych przez Grupę China Changan Automotive Group, ale także do pozostałych producentów, działających w Chinach.
Umowa z CSI dodatkowo wzmocni pozycję Magneti Marelli w Chinach, gdzie w przypadku oświetlenia, prócz centrali w Szanghaju, działają jeszcze dwa ważne zakłady, jeden w Wuhu (od roku 2005) i drugi w Foshan (od maja tego roku).
“Magneti Marelli działa w Chinach od 1996 roku i inwestuje znaczne środki, aby dostarczać chińskim klientom swoje kluczowe technologie” – powiedział Eugenio Razelli CEO w Magneti Marelli. „W przypadku oświetlenia, podchodzimy z pełnym entuzjazmem do współpracy z tak ważnym partnerem, jakim jest CSI. Strategiczna pozycja, jaką CSI zajmuje na rynku, pozwala nam na nawiązanie kontaktów z najbardziej liczącymi się chińskimi graczami, z którymi będzie można wspólnie opracowywać nowe rozwiązania techniczne dla systemów oświetlenia samochodowego”.
Magneti Marelli jest obecna w Chinach od 1996 roku. Siedziba główna znajduje się Szanghaju, gdzie również działają spółki Powertrain, Illuminazione, JV Jiading z SAGW zajmująca się produkcją komponentów hydraulicznych do zautomatyzowanych skrzyni biegów Freechoice™. Chińskie zakłady znajdują się w Wuhu (Illuminazione i Powertrain), Guangzhou (Sistemi Elettronici), Hangzhou (JV z Wanxiang Qianchao Company), Changchun (JV z FUDI), Changsha (Sistemi di Scarico) i Hefei (układy wydechowe z JAC i Lingdatang).
Automotive Lighting, jest jednym z głównych obszarów działalności biznesowej Magneti Marelli, produkując rocznie blisko 22 mln reflektorów i 22 mln świateł tylnych, jak również plasując się w czołówce światowych liderów sektora systemów oświetleniowych.
Automotive Lighting to dziewiętnaście ośrodków zlokalizowanych na całym świecie, centra badawczo-rozwojowe, opracowujące innowacyjne rozwiązania (Niemcy i Włochy) i piętnaście ośrodków działających w Brazylii, Republice Czeskiej, Chinach, Francji, Niemczech, Włoszech, Malezji, Meksyku, Polsce, Rosji, Hiszpanii, Turcji i Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Główne innowacje Automotive Lighting to wprowadzenie na rynek pierwszych reflektorów typu Xenon w 1991 roku, ksenonowa lampa dynamicznego doświetlania zakrętów w 2003 roku oraz pierwszy reflektor z aktywnym modułem podczerwieni wprowadzony na rynek w 2005 r. Zapoczątkowując prawdziwą rewolucję w dziedzinie technologii oświetlenia, w roku 2008 Automotive Lighting uruchomiło seryjną produkcję reflektorów full-LED (dla modelu Audi R8), posiadających wszystkie funkcje oświetleniowe w technologii LED. Następnie, firma wprowadziła na rynek pierwsze na świecie reflektory wyposażone w aktywny system widzenia nocnego w podczerwieni, a także od 2010 r., pierwszy reflektor full-LED z funkcją adaptacyjną (dla modelu Mercedes Benz CLS).
Rozwój technologiczny wynikający z wykorzystania technologii LED i Xenon z rozwiązaniem o mocy 35 Wat jak i nowe, dalece konkurencyjne rozwiązanie, o mocy 25 Wat – pokonał granice stawiane w zakresie większego bezpieczeństwa, mniejszego zużycia energii i emisji CO2, wyznaczając jednocześnie nowe obszary pod względem estetyki i wyglądu. To podstawowe aspekty dla konkurencyjności oferty, także na rynku chińskim.
Z badania przeprowadzonego przez Automotive Lighting, wynika rzeczywiście, że pojazd samochodowy wyposażony w technologię Xenon dla funkcji świateł mijania oraz technologię LED dla wszystkich pozostałych funkcji przedniego i tylnego oświetlenia może potencjalnie zaoszczędzić do 80 Wat i do 2 gram emisji CO2 na kilometr, w porównaniu z pojazdem wyposażonym w tradycyjne oświetlenie halogenowe.
Mediolan - Szanghaj – 14 październik 2013r.
Z przyjemnością informujemy, że przenieśliśmy się pod nowy adres, aby jeszcze lepiej służyć Państwu aktualnymi informacjami oraz nowoczesnym wyglądem.Obecna strona zostanie niedługo wyłączona, więc prosimy o przejście na nową stronę, dostępną pod adresem:
https://magnetimarelli-parts-and-services.pl
Dziękujemy za zaufanie i zapraszamy do odwiedzin!