Narzędzia specjalistyczne i wyposażenie warsztatów

Aktualności

E-Light Magneti Marelli Eco Innowacją

- 01.04.2014

Unia Europejska zatwierdziła technologię LED E-Light firmy Magneti Marelli Automotive Lighting jako Eco-Innowację dla samochodów.

 

Światła ledowe typu E-Light produkcji Magneti Marelli Automotive Lighting pozwalają na mniejszy pobór energii potrzebnej do oświetlenia, tym samym ograniczając całkowite zużycie energii w pojeździe. Moduł E-Light zużywa o około 1/6 mniej energii niż tradycyjna lampa halogenowa i pozwala zmniejszyć emisję CO2 o około 1 g/km.

 

Technologia zastosowana w module nieoślepiających świateł ledowych E-Light została uznana za innowacyjną i skuteczną w zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla wytwarzanego przez samochody, co stanowi ważny cel dla Unii Europejskiej. Oficjalna decyzji Komisji Europejskiej popiera wprowadzanie modułu nieoślepiających świateł ledowych E-Light Magneti Marelli Automotive Lighting. W całej UE obowiązuje rozporządzenie zgodnie, z którym wprowadza się stopniowe obniżanie emisji CO2 od limitu 130 g CO2/km w roku 2015, aż do poziomu 95 g CO2/km w roku 2020, pod rygorem sankcji za każdy gram przekraczający ustalone limity.

 

 

Począwszy od roku 2012, jeśli średnie emisję CO2 pojazdów wytwarzanych przez danego producenta przekraczają wartości limitów ustalonych przez ustawodawcę, producent ten jest zobowiązany do płacenia kary za każdy pojazd niespełniający ustalonych norm. Kara wynosi 5 € za pierwszy g/km, o jaki zostanie przekroczony dopuszczalny limit, 15 € za drugi g/km,25 € za trzeci g/km, aż do 95 € za kolejne g/km. Od roku 2019 kara będzie wynosiła 95 € już za pierwszy gram.

 

Unijne Eco-Innowacje to projekt mający wspierać i promować rozwiązania i technologie zgodne z założeniami zrównoważonego rozwoju i pozwalające uzyskać usprawnienia ekologiczne, między innymi związane ze stopniowym zmniejszaniem emisji gazów cieplarnianych, w tym ilości dwutlenku węgla emitowanego przez pojazdy.

Dostawcy lub producenci mają możliwość ograniczenia poziomu emisji CO2 dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, których całkowity udział nie może być wyższy niż 7 g CO2/km.

Innowacyjność modułu ledowego E–Light polega na zastosowaniu mniejszej ilości diod elektroluminescencyjnych przy równoczesnym zastosowaniu soczewek skupiających wytwarzane przez nie światło.

 

Podczas analizy i certyfikacji nowego rozwiązania, porównano parametry świateł E-Light do parametrów lamp halogenowych. Różnica jest widoczna na pierwszy rzut oka: nieoślepiający reflektor ledowy E-Light zużywa 11 Wat, natomiast tradycyjna lampa halogenowa 68 Wat, ponadto lampa ledowa ma lepsze właściwości świetlne.

 

Światłą E-Light mogą być stosowane w nowoopracowywanych modelach pojazdów, zaś w ramach promocji tej technologii, dodatkowe 1 g CO2/km zostanie przyznane modelowi, w którym rozwiązanie to zostanie wprowadzone już na etapie projektowania.

 

“Decyzja Komisji Europejskiej jest dla nas bardzo ważna – stwierdził Eugenio Razelli, Prezes Magneti Marelli –w kontekście ram prawnych zakładających, do roku 2020, obniżenie ilości CO2 emitowanego przez pojazdy, potwierdza skuteczność, opracowanej przez Magneti Marelli Automotive Lighting, technologii led.

 

“Technologia E-Light, uznana przez UE za Eco-Innowację – kontynuuje Razelli – jest typowym rozwiązaniem win-win: daje producentowi samochodów możliwość oszczędności, wynikających z obniżenia emisji CO2 w produkowanych pojazdach, jest również interesująca dla klienta ostatecznego, zwłaszcza z punktu widzenia bezpieczeństwa, niezawodności i obniżenia zużycia paliwa, o wyglądzie nie wspominając.

Technologa LED jest prawdziwą rewolucją w świecie oświetlenia, nie tylko w branży motoryzacyjnej. Aby zastosować ją w pojazdach, należy posiadać odpowiednie umiejętności montowania diod i łączenia ich systemami elektronicznymi, zapewniającymi ich niezawodne i optymalne działanie.

Tradycyjne żarówki w branży motoryzacyjnej będą powoli odchodzić w zapomnienie, już dzisiaj w niektórych lampach typu full LED zostały one całkowicie zastąpione diodami świetlnymi aktywowanymi w sposób elektroniczny”.

 

Ewolucja technologii oświetleniowych, mająca swoje źródła w rozwiązaniach Led i Xenon, z konfiguracją 35 Wat oraz nowym rozwiązaniem 25 Wat, otworzyła nowe możliwości w dziedzinie bezpieczeństwa, zmniejszenia zużycia energii i zmniejszenia emisji CO2, oferując jednocześnie nowe rozwiązania estetyczne.

 

Najnowszym rozwiązaniem w dziedzinie oświetlenia jest z pewnością full LED, a dalszy rozwój tej technologii przewiduje stopniowe zastępowanie wszystkich funkcji mechanicznego kierowania snopem światła, funkcjami elektronicznymi, będącymi w stanie kontrolować kierunek strumienia światlnego poprzez natężenie światła emitowanego przez diody. Już dzisiaj Automotive Lighting produkuje w pełni sterowane elektronicznie światła typu full LED.

 

Niektóre z najważniejszych, światowych rozwiązań technologicznych w oświetleniu samochodowym, zostały zainicjowane w Automotive Lighting, reflektory ksenonowe w 1991 roku, ksenonowa lampa łukowa w roku 2003, a pierwszy reflektor Infra Red w roku 2005.

 

Prawdziwą rewolucją w technologii oświetlenia, było już w 2008 roku, wprowadzenie do seryjnej produkcji, przez Automotive Lighting pierwszego na świecie reflektora full-LED (dla Audi R8). Był to pierwszy na świecie reflektor wyposażony w aktywny system nocny na podczerwień, zaś w roku 2010 powstał pierwszy reflektor full LED adaptacyjny (dla Mercedesa CLS).

 

Obroty na poziomie 2 miliardów Euro, przy całkowitym obrocie Magneti Marelli wynoszącym 6 miliardów Euro oraz produkcja na poziomie 22 milionów reflektorów i 22 milionów świateł rocznie, sprawiają, że Automotive Lighting jest jednym z głównych obszarów biznesowych firmy Magneti Marelli i jednym ze światowych liderów w produkcji oświetlenia samochodowego.

Automotive Lighting ma obecnie 23 zakłady w 15 krajach takich, jak Brazylia, Czechy, Chiny, Francja, Niemcy, Japonia, Indie, Włochy, Malezja, Meksyk, Polska, Rosja, Hiszpania, Turcja i USA. Ośrodki badawcze znajdują się w Europie (Niemcy i Włochy) oraz w USA.

 

Mediolan, dnia 1 kwietnia 2014


ikona lupy
Sieć Magneti Marelli
Warsztaty

Dystrybutorzy