Trzynasta edycja Auto China – Salonu Samochodowego odbywającego się, co dwa lata, w Pekinie, rozpoczęła się 23 kwietnia. Również w tym roku Magneti Marelli wzięła udział w tym wydarzeniu, prezentując najnowsze technologie związane z oświetleniem, kontrolą silnika, systemami elektrycznymi, zawieszeniem i amortyzatorami, modułami z tworzyw sztucznych, układami wydechowymi. Zaprezentowała również swoje osiągnięcia w sporcie motorowym.
Na Salonie Auto China Magneti Marelli zaprezentowała się, jako dostawca, który zamknął ubiegły rok obrotem w wysokości 358 milionów euro co stanowi 24,5% wzrostu w stosunku do 287,4 milionów w roku 2012 (w roku 2011 obrót wynosił 240,7 milionów, w 2010 - 232 miliony, a w 2009 - 162 miliony). Dostawca, którego obecność, w ciągu ostatnich lat stała się wielce istotna w strategicznych obszarach chińskiego środowiska motoryzacyjnego (Shanghai, Jiading, Guangzhou, Wuhu, Hangzhou, Changchun, Changsha, Hefei, Foshan e Xiaogan), z 9 obszarami przemysłowymi (obecność bezpośrednia i spółki z kapitałem mieszanym), które obecnie zatrudniają około 3000 osób (włączając spółki z kapitałem mieszanym), a z których ponad 10% zajmuje się pracami badawczo-rozwojowymi.
Tematem dominującym podczas pekińskich targów były po raz kolejny „zielone” technologie, rozwijane ze względu na normy prawne, które niebawem również w Chinach zostaną nałożone na producentów samochodów, a dotyczące ograniczeń w zakresie zanieczyszczenia środowiska oraz emisji spalin.
Spośród wielu trendów technologicznych oferujących ekologiczne rozwiązania, istotnej wagi nabiorą rozwiązania dla napędów hybrydowo-elektrycznych. Średni roczny wzrost liczby pojazdów z napędem hybrydowym lub elektrycznym w Chinach szacuje się na +96% w 2016 roku (źródło IHS - dane na kwiecień 2014r.), począwszy od wielkości produkcyjnych, które w 2013r. wyniosły 31.500 jednostek.
Magneti Marelli przedstawiła swoje osiągnięcia w zakresie metod i rowiązań technologicznych, wypróbowanych w sportach motorowych, między innymi KERS i innych sposobów elektrycznego odzyskiwania energii wdrożonych poprzez system hybrydowy HY-KERS od "La Ferrari".
Magneti Marelli odnosi się w szczególności do rynku o największych możliwościach rozwoju dla napędów hybrydowo-elektrycznych tj. rynku średnich i niskich napięć. Na swoim stoisku przedstawiła rozwiązania: średnie napięcie hybrydowe 350 V i 60 kW oraz kompaktowe - 48 V (rozwiązanie o niskim napięciu) z mocą niższą niż 16 kW, wyjątkowo elastyczne i łatwe do stosowania w silnikach wewnętrznego spalania o niskiej inwazyjności w system.
Dodatkowo, przedstawiona została formuła, która idealnie skupia w sobie proces technologicznego przejścia pomiędzy jazdą wyścigową, a tradycyjną, łącząc dwie innowacje, opracowane osobno przez Magneti Marelli - elektro-automatyczną skrzynię biegów i KERS. Magneti Marelli wdrożył do seryjnej produkcji samochodów połączenie elektrycznego motogeneratora oraz automatycznej skrzyni biegów: silnik elektryczny zapewnia moment obrotowy podczas zmiany biegów i jednocześnie przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Prototyp ten stanowi czołową technologię firmy Magneti Marelli w zakresie Automated Manual Transmission (AMT), która od niemal dwóch dekad stanowi wydajne połączenie komfortu użytkowania oraz zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin. Dodatkowo może być stosowany na każdej manualnej skrzyni biegów, a koszty jego produkcji są niższe niż przy tradycyjnych automatach.
Na Salonie zostanie zaprezentowana została również najnowsza technologia AMT skierowana na rynek chiński.
Kontynuacją procesu łączenia technologii jazdy wyścigowej i codziennej w obszarze powertrain, na Salonie Auto China wyeksponowane zostały systemy wtrysku bezpośredniego GDI (Gasoline Direct Injection). Ostatnio wdrożone do Formuły 1 wtryski zasilające o ciśnieniu powiększonym do 600 bar stały się jeszcze bardziej wydajne w redukcji emisji cząstek stałych, a także w zmniejszaniu wymiarów silnika w połączeniu z turbosprężarką.
Również technologie związane z systemem oświetlenia pojazdów wniosą pozytywny wkład nie tylko w zakresie ekologii, ale i bezpieczeństwa oraz wyglądu. Magneti Marelli przywiozła do Pekinu E-Light, projekt uznany niedawno przez Unię Europejską, jako Innowację Ekologiczną "Eco-Innovation". E-Light jest ledowym modułem świateł mijania, który umożliwia oszczędność energetyczną przy jednoczesnym wzroście natężenia oświetlenia, zużywając ok. 1/6 energii mniej niż normalna halogenowa żarówka (11W przeciwko 68W). Wspólnota Europejska uznała E-Light za Eko-Innowację umożliwiającą producentom samochodów oszczędność rzędu 1g CO2/km w perspektywie nowych norm europejskich, mających wejść w życie w 2020 roku, ograniczających emisję spalin do 95g CO2/km.
Poza modułem E-Light, Automotive Lighting proponuje także inne osiągnięcia w systemach oświetlenia. Pośród wielu przedstawionych rozwiązań znalazł się moduł Matrix Beam - ledowe światła mijania z systemem adaptacyjnym, umożliwiającym ukierunkowanie strumienia światła poprzez selektywną aktywację 6 ledów. Reflektor adaptacyjny full-LED wykorzystany został w nowym Mercedesie-Benz Klasy C, a reflektor full-LED w nowym Peugeot 308 - europejskim samochodzie roku 2014.
Tak, jak na poprzednich edycjach targów, na stoisku Magneti Marelli udostępniona została camera oscura, dzięki której, w warunkach, które odpowiadają nocnym warunkom drogowym, poprzez symulator oraz wideo 3D, można zobaczyć różne kombinacje oświetleniowe dla samochodów, które dodatkowo wyjaśniają obrazowo charakterystykę działania modułu Matrix Beam.
Dostępne dl odwiedzających były również dwa symulatory z aplikacjami "Electronic Horizon" i "Fuel Economy Assistant" - obydwie stworzone, by ograniczyć zużycie paliwa. Elektroniczny Horyzont jest technologią wspomagającą prowadzenie auta, która zachowuje się jak cruise control, optymalizując prace silnika i skrzyni boegów przy różnych prędkościach. Symulator zaprezentowany w Pekinie ilustruje właśnie funkcjonowanie elektronicznego horyzontu wobec bezpieczeństwa i ograniczenia zużycia paliwa. Symulator zadedykowany "Fuel Economy Assistant" obrazuje natomiast całość strategii dedykowanych układom napędowym w trakcie rzeczywistej jazdy, które mają na celu znaczącą oszczędność energetyczną.
Wśród pozostałych technologii Magneti Marelli przedstawionych w Pekinie znalazła się również kompletna oferta wskaźników pokładowych - zarówno analogicznych, jak i cyfrowych, w sposób indywidualny odpowiadająca wymaganiom najnowszych technologii każdego modelu samochodu - od wersji najtańszych po najdroższe.
Dodatkowo ustawione były również dwa stanowiska multimedialne zadedykowane systemom infotainment zrealizowanym przez Magneti Marelli dla BMW i Peugeot, możliwym do dostosowania w zależności od potrzeb producentów. Znalazło się również stanowisko poświęcone telematyce z systemami, które pozwalają łączyć samochód z wielkim światem sieci komunikacyjnych, internetowych i usługowych.
W obszarze Suspension, Magneti Marelli zawiozła do Pekinu doświadczenie w wykorzystaniu włókien kompozytowych, przedstawiając przykłady materiałów ultralekkich wykorzystywanych w budowie części zawieszeń, między innymi użycie Hybrid FRP (Fibre Reinforced Plastic) w produkcji przednich zawieszeń. W sekcji amortyzatorów pokazany został system 35 mm wykorzystany w produkcji Maserati Ghibli, który pozwala na większą elastyczność w określaniu właściwej krzywej tłumienia nierówności terenu oraz technologia Dual Stage Valve Piston Rod Assembly - system adaptacyjny z zaworem sterowanym elektronicznie w celu usztywnienia reakcji amortyzatorów w zależności od preferencji kierowcy.
W zmniejszaniu emisji spalin może pomóc, zaprezentowany przez sekcję układów wydechowych, moduł wtrysku i mieszania spalin SCR (Selective Catalytic Reducer) oraz rozwiązania dotyczące personalizacji dźwięków w oparciu o wymagania producentów.
Równocześnie z Grand Prix Formuły 1 w Szanghaju, Magneti Marelli pokazało swoje osiągnięcia związane ze sportami motorowymi, możliwości, jakie daje przejście od powstania i rozwoju technologii do jej wykorzystania w masowej produkcji. Przedstawiła nowości w obszarze powertrain wraz z systemami KERS (Kinetic Energy Recovery System), HERS (Heat Energy Recovery System), modułami GDI (Gasoline Direct Injection) o wysokim ciśnieniu, a także systemami zarządzania komunikacją, dzięki wykorzystaniu rozwiązań telemetrycznych z transmisją danych poprzez WI-FI.
Na Salonie Auto China wystawione zostały również części zastosowane podczas wyścigu CTCC (China Touring Car Championship), którego organizator wybrał firmę Magneti Marelli Motorsport, jako jedynego dostawcę systemu do gromadzenia danych używanego przez wszystkie pojazdy, biorące udział wyścigu. Zestaw do gromadzenia danych składa się z elektronicznej jednostki sterującej oraz z serii czujników zainstalowanych na silnikach i na podwoziach samochodów, które umożliwiają gromadzenie danych do analizy i równoważenia wydajności samochodu, a także kontroli przestrzegania przepisów technicznych.
Mediolan - Pekin, 23 kwietnia 2014r.
Z przyjemnością informujemy, że przenieśliśmy się pod nowy adres, aby jeszcze lepiej służyć Państwu aktualnymi informacjami oraz nowoczesnym wyglądem.Obecna strona zostanie niedługo wyłączona, więc prosimy o przejście na nową stronę, dostępną pod adresem:
https://magnetimarelli-parts-and-services.pl
Dziękujemy za zaufanie i zapraszamy do odwiedzin!